۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۳

در گفتگو با مهرعنوان شد:

وضعیت ملی‌پوشان بسکتبال پس از دو مرحله اردو/ شرایط استثنایی است

وضعیت ملی‌پوشان بسکتبال پس از دو مرحله اردو/ شرایط استثنایی است

مربی تیم ملی بسکتبال در مورد روند آماده‌سازی این تیم طی دو مرحله اردوی برگزار شده برای حضور در مسابقات جهانی توضیح داد و گفت: طی این دو مرحله بیشتر روی یکسان‌سازی تمرینات و ارزیابی مهارت‌های فنی و جسمانی بازیکنان تمرکز داشتیم و در کل به نتایج خوبی هم رسیدیم.

مهران شاهین‌طبع در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با در نظر گرفتن یکسری شاخص‌های معین بازیکنان دعوت شده به اردوی اول و دوم تیم ملی بسکتبال را معرفی کردیم، اظهارداشت: ارتقای شرایط جسمانی پایه، یکسان سازی تمرینات و کارهای فنی مواردی بود که در جریان تمرینات این دو مرحله اردو روی آن تمرکز داشتیم. این تمرکز از آن جهت بود که طی مراحل آتی تمرینات دو تیم "الف" و "ب" از هم جدا می‌شود در حالیکه تیم "ب" باید تمریناتش را بر اساس اهداف تیم "الف" دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین طی این دو مرحله اردو مهارت‌های فنی و جسمانی بازیکنان مورد ارزیابی قرار گرفت، ادامه داد: این ارزیابی در دیگر مراحل تمرینات نیز دنبال خواهد شد. در کل طی تمریناتی که تا پایان مرحله دوم داشتیم، بازیکنان پیشرفت خوبی داشتند. آنها خوب و با انگیزه کار کردند و نشان دادند تمرینات و اردوهای با کیفیت‌تری پیش رو خواهیم داشت.

مربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه مرحله سوم تمرینات این تیم از هفته آینده آغاز خواهد شد، در مورد تعداد بازیکنان دعوت شده گفت: اینکه برای مرحله سوم تمرینات هم مانند مرحله دوم ریزش بازیکن داشته باشیم، مشخص نیست. تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه بچیروویچ است که فعلا در ایران نیست. او طی همین روزها به ایران باز می‌گردد و پس از نشست با دیگر اعضای کادر فنی مشخص خواهد شد که مرحله جدید تمرینات با حضور چه تعداد بازیکن برگزار خواهد شد.

شاهین‌طبع گفت: بازیکنانی که در فهرست دعوت شدگان به تیم ملی قرار داشتند اما در مرحله اول و دوم به آنها استراحت دادیم، برای اردوی سوم در فهرست دعوت شدگان قرار می‌گیرند. البته از میان آنها هستند بازیکنانی مانند صمد نیکخواه بهرامی که مشکل مصدومیت دارد و احتمالا در این اردو هم غایب خواهد بود اما در کل از اردوی سوم ترکیب بازیکنان کامل‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود تیرماه تیم ملی بسکتبال به ترکیه سفر کند، خاطرنشان کرد: همه کارها برای این سفر انجام شده است اما دیدارهایی که بتواند کمک حال تیم ملی برای آماده‌سازی بهتر باشد، تا الان مهیا نشده است. البته مسئولان فدراسیون همچنان در حال پیگیری برای مهیا شدن چنین بازی‌هایی هستند اما مشخص نیست که نتیجه کار چه می‌شود.

مربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه اجرای دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای برگزاری اردوهای برون مرزی این تیم در لهستان، اسلوونی و استونی در موعد مقرر، به قوت خود باقی است، تاکید کرد که تیم ملی بسکتبال در شرایط استثنایی قرار دارد و در مورد آن توضیح داد.

شاهین‌طبع خاطرنشان کرد: باید تیمی داشته باشیم تا برای دو تورنمنت مهم جهانی و آسیایی که در فاصله نزدیک به هم قرار دارند، آماده بماند. تمرین دادن تیم ملی در چنین شرایطی مانند همیشه نخواهد بود. به هر حال اعضای کادر فنی با در نظر این مسئله مهم برای نحوه آماده‌سازی بازیکنان برنامه ریزی کرده‌اند.

وی در مورد اهدافی که تیم ملی بسکتبال به دنبال دستیابی به آنها در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی است، اظهارداشت: طبیعی است که در مسابقات قهرمانی جهان به دنبال انجام بازی خوب هستیم و اینکه در کل بتوانیم حضور موفقی داشته باشیم. در مورد بازی‌های آسیایی هم نتیجه‌گیری ایده‌آل یعنی کسب مدال است. با در نظر گرفتن این هدف تمرینات را دنبال می‌کنیم.

مربی تیم ملی بسکتبال در پایان به این پرسش که "پس با این اوصاف می‎توان مسابقات جهانی را به عنوان میدانی برای آماده‌سازی بهتر برای حضور در بازی‎‌های آسیایی در نظر گرفت"؟، پاسخ داد و گفت: نزدیک بودن این دو رویداد به یکدیگر و اینکه ابتدا باید در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم، هم جنبه منفی دارد و هم جنبه مثبت؛ جنبه منفی موضوع خستگی است که بازیکنان در اسپانیا با آن مواجه می‌شوند و ممکن است برای سفر به اینچئون با آن مواجه باشند. جنبه مثبت هم به موضوعی که به آن اشاره کردید یعنی آماده‌سازی در اسپانیا برای حضور در اینچئون بر می‌گردد. در کل این به کادر فنی مربوط می‌شود که بازیکنان بعد از مسابقات جهانی و برای بازی‌های آسیایی چه شرایطی داشته باشند.

به گزارش مهر، هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 28 شهریورماه تا 12 مهرماه در اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال پیش از حضور در این بازی‌های باید در مسابقات قهرمانی جهانی شرکت کند که 8 تل 26 شهریورماه برگزار می‌شود. اسپانیا، برزیل، صربستان، مصر و فرانسه حریفان ایران در این رقابت‌ها هستند.

کد خبر 2312374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha